Azoknak, akik olvasták a cikkeimet, nem kerülhette el a figyelmüket egy tény: nagyon is kedvelem a kanadai zenekarokat. Beszélhetünk akármilyen műfajról, Kanada mindenhol ottvan a szeren. Ha a populárisabb vonalat vesszük figyelembe, Bryan Adams, Celine Dion, a saját maguk műfajában jónak, és nagy névnek számítanak. Vagy ottvan az underground hip-hop nagy reménysége, a The Crimson Syndicate. Ezenkívül ott vannak a metálcsapatok, akikről már írtam kicsit egy korábbi cikkemben, de egy kis áttekintés sosem árt: Protest The Hero, akik tavaly jelentkeztek egy kiváló nagylemezzel, Fortress címmel. Kataklysm - szintén 2008-ban jelent meg tőlük új hanghordozó, Prevail címmel, amellyel nem okoztak csalódást a régi rajongóiknak. Esetleg említhejük még a metal világ nagy zsenijének számító Devin Townsend-et, akit ismerhetünk producerként is, esetleg gitáros/zeneszerző/frontemberként is a saját nevével fémjelzett bandájából, vagy a Strapping Young Lad-ből. Emellett ott vannak még az olyan technikás death/hc/math csapatok mint az Ion Dissonance, vagy a Despised Icon (a két csapat érdekessége, hogy az ex-ID vokalista és Alex Erian a DI-ból egyaránt tagja a The Crimson Syndicate-nek).
Ebbe a kategóriába tartozik a 2004 nyarán alakult Beneath The Massacre is. Bár nem nevezhetjük még hosszúéletűnek a bandát, azért az dícséretes, hogy tagcsere még nem volt a zenekarban. 2005-ben jelent meg az első hanghordozójuk, a Evidence of Inequity EP, melyhez sajnos még nem volt szerencsém. A debütáló nagylemezig egészen 2007 februárjáig kellett várni, ekkor jelent meg a Mechanics of Dysfunction-ra hallgató szörnyeteg. 2008 októberében pedig megérkezett a folytatás, jelen írás tárgya, a Dystopia. A beteg, de nagyon tetszetős színvilágú borító 11 nótát tartalmaz, melyből csak 10 új szerzemény, a Never More már szerepelt a bemutatkozó EP-n is.A kanadai zenekarokban nekem az a szimpatikus, hogy nagyon jóban vannak egymással. Minden évben jobbnál jobb turnékkal kényeztetik el a hazai közönségüket, elég csak megnézni a februári Montreal Assault-ot. Irigylem őket. Az összetartásra nagyon jó bizonyíték, hogy a producer, akárcsak a Despised Icon lemezeknél, a BTM anyagoknál is az ex-DI gitáros Yannick St-Amand volt. Nevezhetjük akár über-producernek is, hisz a hangzásba képtelenség belekötni, egy egész sor lemez bizonyítja hogy Yannick neve garancia a minőségi soundra.
Az albumot is indító Condemned-el egyvalamit gyorsan leszögezhetünk: a BTM-s srácok nem változtattak a jól bevállt recepten. A stílus maradt brutális/technikás death metál. Komolyan mondom, amit a Beneath The Massacre zenészei művelnek, az beszarás. Christopher Bradley gitáros egy-egy témája gyakran változatosabb/kitekertebb/elvetemültebb, mint más zenekarnál egy szóló. A hatalmas pusztításhoz elengedhetetlen egy megfelelő ritmus duó, amit meg is kapunk Dennis Bradley basszusgitáros és Justin Rousselle dobos személyében. Mondanom se kell, ők sem igazán bénáznak a hangszereiken. Izgalmas basszusgitár játék, és halálprecíz dobolás jellemzi a BTM-et. A zene tehát csöppet sem hallgatóbarát, és ezen az énekes Elliot Desgagnés sem szándékozik segíteni. Brutálisan mély hörgése egyszerűen tökéletesen passzol ehhez a csúf zenei közeghez. Bár sokszínűséggel nem lehet hangját megvádolni, mégsem válik unalmassá hörgése, emellett Elliot barátunk büszke tulajdonosa lehet az általam valaha hallott legerőteljesebb hörgésnek.
A gyakori grind tempók mellett néha beletaposnak a fékbe is a srácok, ezekkel a középtempós részekkel mégjobban növelve zenéjük erejét. Ha odafigyelünk, alkalmunk nyílik tátott szájjal hallgatni a hangszeresek eszméletlenül játékát. A nyitó Condemned pont egy ilyen lassabb darab, de a megjelenés előtt már megismert Our Common Grave sem végig az a száguldós alap, eléggé széttördelt nóta. De azért a grind tempók a dominánsak. Összességében ez egy kegyetlenül intenzív album, ha pihenni szeretnél, semmiképp ne velük próbálkozz. A kedvenc számom egyébként a Bitter című szerzemény, szomorú hangulatú nóta, kicsit dallamosabb a társainál, de azért a kiváló gitárszóló mellett elfért pár breakdown is 'ala BTM. A basszusgitárszólóval indító, 52 másodperces No Future a leglassabb szerzemény, breakdownokból itt sincs hiány, a nótából pedig egyből váltunk a következő Lithium Overdose-ra. A Never More-t meghallgatva pedig rájöhetünk, hogy Elliot-ék már 2005-ben sem a szarral gurigáztak, a dal a hardcore-sabb pillanatok közé tartozik, de egyáltalán nem lóg ki a sorból. A 10 teljes értékű dal mellett található egy 10 másodperces, Tharsis névre keresztelt átvezető is a 32 perces korongon. Szerintem teljesen ideális lemezhossz egy ilyen tömény muzsikának.Azt mindenféleképp meg kell jegyeznem, hogy túl sok változás nincs a Dystopián az előző albumhoz képest, habár a dalok nekem erősebbnek tűnnek egy fokkal. És bár nem esik jól akármikor a Beneath The Massacre, ilyen csekélységért nincs szívem levonni tőlük akár 1 pontot is. Mert 2008 egyik legextrémebb, legjobb death metál lemezét mégiscsak ők készítették el. Éljen Kanada!
Beneath The Massacre - Dystopia
Condemned
Reign Of Terror
Our Common Grave
Harvest Of Hate
The Wasteland
Bitter
No Future
Lithium Overdose
Tharsis
Never More
Procreating The Infection
Condemned
Reign Of Terror
Our Common Grave
Harvest Of Hate
The Wasteland
Bitter
No Future
Lithium Overdose
Tharsis
Never More
Procreating The Infection
Elérhetőségek:
http://myspace.com/btm
Értékelés: 10/10
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése